Inspireren en motiveren stimuleren

Kinderen en jongeren goesting geven om te studeren!

Wat als we na onze eerste ‘fouten’ zouden gestopt zijn met onze talenten of interesses? Wat als we niet hadden geprobeerd en niet hadden doorgezet? …

In onze prestatiemaatschappij worden leerlingen te vaak afgeremd omdat ze angst hebben voor de beoordeling. Ze denken: “Ik maak fouten. Ik kan het niet zo goed. Wat voor zin heeft het om me hiervoor in te zetten?”

Maar iets bereiken doen we door in onszelf te geloven en met volle goesting aan iets te beginnen: durven, doorzetten, volhouden, fouten mogen maken en bijsturen. Maar vooral, door van onze inzet, ontdekkingstocht en inzichten te genieten. Trots op onszelf kunnen en mogen zijn.

Wat houdt onze jongeren tegen? Hoe kunnen wij als leerkrachten onze jongeren inspireren en motiveren?

In deze interactieve en ervaringsgerichte workshop ontdekken hoe we onze jongeren kunnen inspireren en al doende ‘groeidenken’ en motivatie bij onze leerlingen kunnen stimuleren.

Deze navorming wordt aangeboden zowel voor ouders als leerkrachten basisonderwijs en secundair onderwijs.

Gestaafd door de wetenschappelijke onderzoeken van Carol Dweck gaan we tijdens dezeinteractieve en ervaringsgerichte workshop ontdekken hoe we al doende ‘groeidenken’ en motivatie bij onze leerlingen kunnen stimuleren.